Cauți un produs
Toate categoriile
Nicoleta Stoian, 36 de ani, este economist de profesie, și dintotdeauna, i-au plăcut obiectele create de mână, de aceea încuraja cu fiecare ocazie creatorii locali.
Cu ceva ani în urmă a început să-și creeze propriile bijuterii din lut, ca o modalitate de relaxare după orele lungi petrecute la birou. După câțiva ani a hotărat să părăsescă viața de angajat care îi răpea tot mai mult din timpul liber, și să se dedice în întregime pasiunii, pe care își dorea să o transforme în job full-time.
În prezent creează portrete personalizate cu animăluțe și oameni (atât 2D cât și 3D) din lutpolimeric și face tot ce îți poate veni în minte legat de activitatea unei afaceri. Pe lângă creator, este om de marketing, se ocupă de customer service, este copywriter, fotograf, contabil, achiziționează materialele, împachetează colete și se ocupă de livrări.
A ales ca brandul ei să se numească Nicomade, pentru că, încă de la început, a gândit ca fiecare produs care va părăsi atelierul ei va avea propria amprentă asupra lui și va exprima faptul că Nico este implicată trup și suflet în toate procesele.
Schimbările recente nu i-au afectat rutina în atelier, pentru că ea deja lucra de acasă, așa că nu a fost nevoie să se adapteze în vreun fel lucrului de acasă, pentru că făcea asta de câțiva ani. “Circulă chiar și un meme legat de cât de uimit ești când afli că stilul tău de viață se numește carantină.” spune Nicoleta.
“Și eu am avut un blocaj în prima parte a stării de urgență, pur și simplu nu puteam să creez nimic.”
În schimb, ceea ce a venit la pachet cu pandemia, a fost numărul scăzut al vânzărilor, pentru că oamenii au fost foarte precauți cu cheltuielile în această perioadă, situația locurilor de muncă și a veniturilor fiind foarte nesigură.
Proaspăt întoarsă din vacanță, cu munca adusă aproape la zi, Nicoleta avea forțe proaspete să-și reia activitatea. “În prima săptămână a stării de urgență am constatat o panică în rândul clienților care își așteptau comenzile de la mine. Unii m-au anunțat că nu vor să le fie livrate comenzile, căci nu voiau să interacționeze cu nimeni, alții au hotărât să anuleze comanda, pentru că aveau activități independente și le era afectată activitatea direct de starea de urgență. Lucru care mi-a generat și mie diverse anxietăți și în acel moment nu vedeam cum ar mai fi cineva interesat să cumpere altceva decât produse de strictă necesitate.”
Financiar vorbind, NicoMade avea ceva economii, dar nu erau prevăzute pentru tot anul, așa că, și-a pus multe semne de întrebare legate de cum ar putea să se adapteze la o noua situație.
Ce i-a dat însă curaj și încredere că este nevoie în continuare de produsele ei în piață, a fost faptul că a interacționat cu câțiva clienți din țările în care starea de urgență era deja instituită de ceva vreme, “și voiau să fiu eu un mijloc (prin intermediul produselor personalizate pe care le creez) prin care să ajungă la cei dragi pe care nu îi puteau vedea fizic.”
Distanțarea socială a creat nevoia de a fi într-un alt fel alături de cei dragi, și, de aceea, comenzile au început să vină din nou, pe măsură ce oamenii au învățat să se adapteze și să își ia toate măsurile necesare de protejare împotriva virusului.
Nicoleta a realizat astfel că “nu este nevoie să adaptez linia de produse cererii pieței, întrucât prin ceea ce făceam deja eram adaptată nevoii de apropiere de cei dragi resimțită de toată lumea.”
Produsele Nicomade se vindeau și se vând și acum exclusiv online ceea ce a fost de ajutor în momentul declanșării stării de urgență, mutarea din offline în online nefiind necesară.
În urma acestor luni, tot mai multe afaceri depun eforturi să se mute în online și este încurajată munca de acasă a angajaților.
Nicoleta a realizat că arta, deși nu este un produs de strictă necesitate, este ceva fără de care omenirea nu poate trăi. În vremuri dificile, mai mult ca oricând, va exista dorința de a ne hrăni sufletul și mintea. Vom citi, asculta muzică, vom vedea filme și teatru, vom dori să ne înfrumusețăm viața cu mici obiecte.
Poate că arta nu face parte din necesitățile imediate, dar este un bun al cărui consum doar se va amâna, nu se va putea elimina.
“Când lumea va reveni la normal, mi-ar plăcea să se organizeze evenimente la care să ne întâlnim noi, creatorii, să schimbăm experiențe și să ne sfătuim. Cred că există o nevoie să interacționăm noi între noi mai mult și să ne ajutăm reciproc. Mi-aș dori să se organizeze cursuri pentru cei din domeniul nostru, în care experți din diverse domenii să ne ghideze. Ne lovim prea des de ziduri pentru că nu găsim informații clare sau adaptate domeniului creativ.”
Produsele personalizate NicoMade sunt menite să le aducă aminte celor care le primesc de persoanele dragi din viața lor. Sunt o modalitate de a le arăta celor dragi că sunt iubiți și prin acel obiect sunt într-un fel aproape de cel care le-a oferit cadoul.
“Vreau să le mulțumesc celor care au înțeles deja acest lucru și să îi asigur că apreciez extrem de mult sprijinul lor în această perioadă”, spune Nicoleta.
O evoluție naturală a industriilor creative pentru următoarea perioadă arată pentru Nicoleta aşa: “În ceea ce privește produsele în sine, cred că vor fi căutate tot mai mult, căci suntem sufocați de produse lucrate pe bandă rulantă. Site-uri ca Dichisar.ro, care adună produse lucrate manual atent selecționate, vor fi tot mai apreciate de către cei care vor calitate în defavoarea cantității.
Deci, industria creativă, pe lângă faptul că nu mi se pare că este în pericol, eu cred că se va dezvolta în continuare, căci se adresează sufletului,care nu poate fi neglijat, mai ales în vremuri critice.”